Politica de retur a produselor comercializate

Persoanele fizice care achiziționează produse de pe site-ul nostru au posibilitatea să se retragă din contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la primire.

Pasul 1. Clientul completează formularul de retragere din contract

Completați cu atenție formularul, urmând ca noi să vă trimitem confirmarea de primire a cererii de retragere prin e-mail.

Notă: Aveți posibilitatea să ne notificați cu privire la retragerea din contract și la adresa de e-mail [email protected], fiind necesară doar atașarea în e-mail a formularului de retragere din contract (cererea de retur) completat.

Pasul 2. Pregătiți coletul și trimiteți-l către noi

Este recomandat să trimiteți produsul, împreună cu cutia originală a acestuia, nedeteriorată, toate accesoriile și etichetele primite, certificatul de garanție, o copie a facturii și formularul de retragere din contract (cererea de retur) completat. Toate acestea trebuie împachetate corespunzător în altă cutie, nu în cutia produsului. Retragerea Clientului din contract va fi posibilă doar dacă se respectă termenul de 14 (paisprezece) zile de livrare de la notificarea de retragere. Conform legii, costurile de retur sunt suportate de către Cumpărător.

În cazul în care returul este trimis cu plata ramburs, Vânzătorul își rezervă dreptul de a reține costul aferent returului din suma ce urmează să fie restituită. Excepție o fac situațiile în care produsul primit de Client diferă prin mărime/culoare/cod, de produsul comandat pe site. În acest caz, Vânzătorul își asumă eroarea survenită și va suporta costul aferent returului.

Adresa destinație pentru coletul retur este:

Destinatar: S.C. EnjoyIT Media A.G. S.R.L.
Adresa: Str. Brașovului, Nr. 67, Hărman, Brașov 507085

Pasul 3. Restituirea sumelor

Vânzătorul va restitui contravaloarea produselor achitate în termen de 14 (paisprezece) zile de la data notificării de retragere din contract, dar nu mai devreme de data la care produsul ajunge fizic la Vânzător. La completarea cererii de retur, este obligatoriu să fie completată și opțiunea pentru modalitatea de transfer. În cazul în care se cere rambursarea sumei într-un cont bancar, Clientul trebuie să menționeze numărul IBAN-ul al contului, precum și Banca la care este deschis contul. Rambursarea sumei nu va putea fi efectuată decât în contul aparținând Clientului către care a fost facturat produsul și care face returul. Rambursarea sumei nu se poate efectuată către terți.

Responsabilitatea față de starea produsului

Conform Art. 20, din OUG 34/2014 cu modificările Legii nr. 157/22.06.2015, riscul de deteriorare sau pierdere a produsului este transferat consumatorului în momentul în care acesta sau o parte terță desemnată de acesta, alta decât transportatorul, intră în posesia fizică a produselor. Cu toate acestea, riscul este transferat consumatorului în momentul livrării produselor către transportator, dacă transportatorul a fost însărcinat de către consumator să transporte produsele, iar această opțiune nu a fost oferită de către profesionist, fără a aduce atingere drepturilor consumatorului față de transportator.

Coletele care se livrează cu opțiunea Verificare colet și care au fost recepționate de Client sub semnatură, nu se pot schimba sau returna în cazul în care sunt deteriorate. Se presupune că, verificând coletul, consumatorul a certificat integritatea produsului în momentul livrării prin recepționarea acestuia. Reclamațiile ulterioare cu privire la deteriorarea produsului vor fi considerate culpa consumatorului, iar în cazul în care se dorește returul produsului în cauză, se va face o estimare a daunelor, iar suma rambursată clientului va fi redusă cu contravaloarea daunelor.

Dispoziții legale

În conformitate cu dispozițiile art. 9 din OUG 34/2014, cumpărătorul, nemulțumit de performanțele sau calitatea produsului, sau dacă constată că produsul nu corespunde cerințelor sale, are dreptul de a denunța unilateral contractul în termen de 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data primirii produsului. În cazul denunțării contractului, produsul trebuie să fie în starea de la vânzare, însoțit de toate accesoriile, manualele de utilizare și eventualele softuri incluse, precum și certificatul de garanție în original, iar cutia acestuia să nu fie deteriorată.

În conformitate cu prevederile art. 13 din OUG 34/2014 rambursarea sumelor achitate pe produs se va face în cel mult 14 (paisprezece) zile de la data denunțării contractului, clientul având obligația să trimită coletul către Vânzător în termen de 14 (paisprezece) zile de la data denunțării contractului, în caz contrar putându-se amâna restituirea contravalorii produselor achitate până în momentul în care produsul ajunge fizic la Vânzător.

Important

Nu fac obiectul denunțării unilaterale a contractului produsele deteriorate sau care prezintă defecțiuni din culpa cumpărătorului, precum și cele care au fost desfăcute ori ale căror piese au fost înlocuite și nici produsele nefuncționale care fac obiectul reparațiilor sau înlocuirii lor în baza garanției.

Conform art. 16 din aceeași ordonanță, sunt exceptate de la dreptul de returnare următoarele:

  • produsele al căror preț depinde de fluctuațiile cursurilor pieței financiare care nu pot fi controlate de comerciant;
  • produsele executate după specificațiile consumatorului sau personalizate la cererea acestuia, precum și cele care prin natura lor nu pot fi returnate sau cele care se deteriorează ori se degradează rapid;
  • produsele confecționate sau la cererea consumatorului – pe comandă specială. Produsele importate conform specificațiilor clientului, precum și articolele speciale comandate furnizorului;
  • furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator;
  • produsele care constituie un kit trebuie returnate ca un kit. Produsele trebuie să fie însoțite de toate accesoriile cu care a fost livrat, precum și de toate produsele primite cadou.
  • aparatele care au fost instalate, montate sau folosite;
  • haine sau încălțăminte care prezintă urme de purtare sau sunt deteriorate;
  • produse care s-au murdărit ca urmare a neambalării corecte astfel încât să fie deteriorate pe durata transportului;
  • alte produse care prezintă urme de uzură sau consum.

În cazul în care produsul este returnat și prezintă urme de deteriorare, uzură, zgârieturi, șocuri, accesorii sau documente lipsă, ne rezervăm dreptul de a accepta produsul și a reduce contravaloarea cu o sumă corespunzatoare diminuării datorate, sumă ce va fi comunicată ca urmare a evaluării prejudiciilor aduse. De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuza orice retur care nu îndeplinește întocmai condițiile de returnare, este uzat fizic sau deteriorat.

Modelul de formular de retur poate fi accesat și descărcat de AICI.